Sárhegy-Csepjetető
starthely |
||||||
Sárhegy – Csepjetető
- Visonta hegy starthelyek közlekedési, start rendje.
A starthelyeket a 24-es útról a
Pipis hegy repülőtér felé az INTERBIP üzem felé vezető útról lehet
megközelíteni.
A térkép másolaton piros vonallal
megjelölt erdészeti úton lehet megközelíteni a starthely közelében megtalálható
és kék keretben sárga jelzéssel ellátott 1-es parkolót. A parkoló a
WESTEL-PANNON adó torony közvetlen lábánál a szerviz kocsiknak kialakított
parkoló. A 2-es parkoló az Abasári útról a Visonta hegy gerincén végigvezető
földúton közelíthető meg. A parkoló a Csepjetető és a
Visonta hegy közötti nyergen található a földút végén. A földút innen nem vezet
tovább. A 2-es számú parkolóban csak rakodás céljából maximum 3 gépkocsi
tartózkodhat. A rakodás befejeztével el kell hagyniuk a hegyet. Folyamatos
parkolás Tilos. A parkolókból a Csepjetető
starthelyet a felszerelésekkel gyalogosan kell megközelíteni. A starthelyre és
a térkép másolaton meghatározott útvonalon kívül gépkocsival közlekedni Tilos.
A starthely
fokozottan védett környezetvédelmi terület !
A
starthelyen a starthely megtartásának érdekében a benövés elkerülése miatt
bármilyen jellegű környezet alakítás (fakivágás, irtás) csak a környezetvédelmi
hatóság beleegyezésével végezhető.
A
területeken a környezet megóvása miatt szemetelni szennyező anyagot
elhullajtani Tilos. A starthely, parkoló és környékét ilyen jellegű
szennyeződéstől óvni kell azt el kell távolítani.
Verseny esetén gondoskodni kell szemétgyűjtők elhelyezéséről azok rendszeres
ürítéséről.
A
starthelyen a repüléseket a repülési szabályzatokban meghatározott
feltételekkel azok betartásával lehet igénybe venni.
Vészleszállásra kijelölt területek.
Siklóernyővel
sikertelen repülési feladat esetén az Abasári út mellett elhelyezkedő a térkép
másolaton zölddel jelzett területeken lehet leszállni.
A
leszálló területeken a gépkocsi parkolása a mindenkori közúti előírásoknak
megfelelően történik.
A starthelyre történő
visszaszállás vészhelyzet esetén a pilóta testi épségének megóvása érdekében a
pilóta belátása és döntése alapján engedélyezett. A visszaszállásokat lehetőleg
a start területen kívül kell meg tenni, ahol a start tevékenységet nem zavarja.
A leszállás abban az esetben
amennyiben a repülési helyzet a pilóta testi épségét veszélyeztetné bárhol a
pilóta választása szerint az arra alkalmas területen végrehajtható.
A leszállásokat a repülési szabályzatokban meghatározott feltételekkel azok betartásával kell megtenni.
Sárhegy Dél - délnyugat, - Nyugati (Mandulás) start
Valójában a starthely nem a Sárhegyen található, hanem a hármas hegyvonulat utolsó elemén a Visonta hegyen. A start a leszállóhoz viszonyított szintkülönbsége nem nagy, 130 méter, ami inkább az "A" domb (klubunk által használt oktató domb helyi megnevezése) kétszeresének felel meg de nem elhanyagolható a kedvező előterep tulajdonságai. A hegyre induló termikek nagyobb része erről az előterepről szakad el. Ezért a termikelésre inkább alkalmas. Domborzatára jellemző, hogy a start vonala egy kettős törés mentén húzódik. Déli irányban meredekebb törést találunk, ami a lejtőzést is lehetővé teszi. Tengerszint feletti start magassága 350 méter. Leszállója egy jelenleg használaton kívüli legelő a város felé enyhén lejt, mérete két focipálya nagyságának felel meg. Repülési szabályai megegyeznek a fent már leírtakkal.
GPS koordináták:
Sárhegy-Csepjetető
starthely |
||||||